Трудове навчання

Тема. Кольори в українській народній вишивці. Поняття про монохромні та поліхромні кольори. Теплі, холодні та нейтральні кольори. Особливості кольорової гами ви­шивок за регіонами. Композиція у вишивці.

Мета уроку: вивчити кольорову гаму, яка здебільшого використовується у вишивці; навчити встановлювати відмінність між монохромними та поліхромними, теп­лими й холодними кольорами; навчити правильно підбирати тканину і нитки для вишивання; розрізняти кольори та їх відтінки, поєднувати їх; ознайомити із правильною організацією робочого місця, правилами безпеки праці при вигото­вленні вишитих виробів, санітарно-гігієнічними вимогами до вишитих виробів;

Наочні посібники: альбом «Українська народна вишиванка», ілюстрації вишивок із журналів, інструкційні картки «Правила безпеки праці».

Міжпредметні зв'язки: образотворче мистецтво, фізика, історія України.

Тема проекту: Проектування та виготовлення «пальчикового»театру.

Мета проекту:ознайомитися з історичними відомостями виникнення «пальчикового» театру, з різними технологіями виготовлення; видами оздоблення; з асортиментом матеріалів для виготовлення; удосконалити навиками техніки в’язання гачком, розвивати естетичний смак, економне використання матеріалу.

Об'єкт проектування: «пальчиковий» театр.

Основні завдання і цілі:

  • удосконалити техніку в’язання гачком;
  • підібрати інструмент та матеріали для виготовлення;
  • ознайомитись із схемами, візерунками, для виготовлення «пальчикового» театру;
  • дослідити застосування технік, які плануються бути використаними в роботі;
  • провести порівняльний аналіз моделей аналогів;
  • скласти технологічну карту для виготовлення виробу;
  • виготовити виріб;
  • розрахувати економічне обґрунтування проекту.

 

Тема проекту: Проектування та виготовлення народної ляльки.

Мета проекту: ознайомитися з історичними відомостями виникнення народної ляльки, з різними технологіями виготовлення; видами оздоблення; з асортиментом матеріалів для виготовлення; удосконалити навиками роботи з різними матеріалами; розвивати естетичний смак, економне використання матеріалу; виховувати відчуття патріотизму, шанування національних традицій.

 Об'єкт проектування: жилетка.

Основні завдання і цілі:

  • удосконалити навиками роботи плетіння з соломи;
  • підібрати інструмент та матеріали для виготовлення;
  • ознайомитись із різними видами народної ляльки;
  • дослідити застосування технік, які плануються бути використаними в роботі;
  • провести порівняльний аналіз моделей аналогів;
  • скласти технологічну карту для виготовлення виробу;
  • виготовити виріб;
  • розрахувати економічне обґрунтування проекту. 

Тема проекту: Проектування та виготовлення жилетки.

Мета проекту: ознайомитися з історичними відомостями виникнення жилеток, з різними технологіями виготовлення; видами оздоблення; з асортиментом матеріалів для виготовлення; удосконалити навиками роботи на швейній машині, розвивати естетичний смак, економне використання матеріалу.

 Об'єкт проектування: жилетка.

Основні завдання і цілі:

  • удосконалити навиками роботи на швейній машині;
  • підібрати інструмент та матеріали для виготовлення;
  • ознайомитись із різними видами жилеток;
  • дослідити застосування технік, які плануються бути використаними в роботі;
  • провести порівняльний аналіз моделей аналогів;
  • скласти технологічну карту для виготовлення виробу;
  • виготовити виріб;
  • розрахувати економічне обґрунтування проекту. 

 

Тема проекту: Проектування та виготовлення сувеніру до ЄВРО 2012

Мета проекту: ознайомитися з символікою, яка пов’язана з ЄВРО 2012 та сувенірами, які символізують такі події; з різними технологіями виготовлення; з асортиментом матеріалів для виготовлення; удосконалити навиками роботи на швейній машині, розвивати естетичний смак, економне використання матеріалу.

Об'єкт проектування: сувенір.

Основні завдання і цілі:

  • удосконалити навики роботи на швейній машині;
  • підібрати інструмент та матеріали для виготовлення;
  • ознайомитись із символікою пов’язаною із ЄВРО 2012;
  • дослідити застосування технік, які плануються бути використаними в роботі;
  • провести порівняльний аналіз моделей аналогів;
  • скласти технологічну послідовність виготовлення виробу;
  • виготовити виріб;
  • розрахувати економічне обґрунтування проекту.